Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om Søvn > Samsoving

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-06-2012, 15:08
Enchanted sin avatar
Enchanted Enchanted er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: rett rundt hjørnet
Meldinger: 2,329
Enchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond repute
Standard Samsoving med kjærsten!

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8206986

Fin artikkel

å fatte seg i korthet er ikke for meg..
Svar med sitat
Gammel 20-06-2012, 16:55
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Vi ligger *aldri* og sover tett omslynget - det er det ingen av oss som orker! Heldigvis er vi like der, så ingen blir snurt eller lei seg... litt kos om kvelden (eller annet tidspunkt), joda, men så er det hver sin dyne! Men jeg merker stooor forskjell på trygghetsfølelsen når jeg er alene i den store senga, og når mannen (og ungene) sover der. Det hjelper faktisk godt bare å ha lille minstemann i senga...
Gammel 20-06-2012, 19:20
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Jeg er også sånn som ikke liker å sove aleine. Men det skal ikk emer enn en liten baby til før jeg føler meg tryggere. Sikkert fordi man får mer oxytocin i seg ved nærkontakt.

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 20-06-2012, 21:03
Gyda sin avatar
Gyda Gyda er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Jæren
Meldinger: 7,955
Gyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond repute
Standard

Dette må jo også kunne være nok et argument for at det er positivt å samsove med sine barn? De fysiske/hormonelle effektene gjelder vel like mye for dem som for voksne?
Gammel 20-06-2012, 21:28
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gyda Vis post
Dette må jo også kunne være nok et argument for at det er positivt å samsove med sine barn? De fysiske/hormonelle effektene gjelder vel like mye for dem som for voksne?
Det tenkte jeg også på; hvorfor fokusere på bar voksne? Dette er jo et stort argument som viser viktigehten av nærhet også om natta for våre små.

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 20-06-2012, 22:03
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Akkurat i disse dager har Leo fått nytt rom - og da sa han - jeg tror jeg beynner å sove her jeg. Men han lurte på om en av oss kunne sove i sengen under han - bare for en liten stund. (køyeseng med nederste madrass på gulvet)
Så nå ligger jeg alene i en enkeltseng - og nyter det.
Når det er sagt var artikkelen kjempefin.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:57.

HOVEDSIDER