Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om Søvn > Samsoving

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 06-05-2012, 18:17
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard stor seng

Jeg ønsker meg veldig en enorm seng. Og da tenker jeg i alle fall tre til tre og en halv meter. Er det noen som vet hvor vi kan få tak i en slik en?

Vedlegger også en interessant artikkel om samsoving

http://www.babyverden.no/Baby/Helse/...a-for-hjertet/

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 06-05-2012, 19:10
Ingrid sin avatar
Ingrid Ingrid er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 10,022
Ingrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond repute
Standard

Det tror jeg kan bli vanskelig å finne... Spesialbestille, sette flere senger sammen, eller bygge en selv er mine tips. Her er tips til selvbygging:
http://attachmentparenting.no/forum/...d.php?t=23078&

When you accept what is, what is changes.
Svar med sitat
Gammel 06-05-2012, 19:13
petunia sin avatar
Senior Member

petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Vi har allerede en løsning der vi sover på samme rom, men den fungerer ikke optimalt for alle, og det blir nok enda vanskeligere når babyen kommer... Skal sjekke ut selvbyggingstipset!

Svar med sitat
Gammel 06-05-2012, 19:23
petunia sin avatar
Senior Member

Standard

Og så lurer jeg; når dere sover sammen alle, blir det litt kniving blant barna da, ift hvem som skal ligge hvor? ytterst, nærmest mamma, i midten, ved siden av pappa, osv? Hos oss er liksom jeg den helt store å ligge ved siden av, og det synes jeg er vanskelig. Kan ikke gjøre alle 100% fornøyde...

Svar med sitat
Gammel 06-05-2012, 20:48
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Vi tok vår 180 kontinentalseng og la til en 120 rammemadrass og madrass+overmadrasser. Så har vi lagt dem sånn annenhver i høyden:

120-180 (overmadrasser)
180-120 (madrasser)
120-90-90 (rammemadrass/nedre del av kontinentalsenga)

Under har vi snekret en ramme alt står på, og i hodeenden har vi en sengegavl med polstring (skumgummi limt på en plate og trukket med stoff) og en hylle innenfor der. Så vi får "nattbord" på hele "hodeveggen". Jeg har sydd en søm som holder madrassene sammen, og det samme med overmadrassene, da blir det ikke noe "søkk" mellom dem. Og så har jeg festet overmadrassen til madrassen øverst med noen sting så den ikke sklir nedover (det gjør den nemlig veldig fort uten)

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 06-05-2012, 23:07
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 6,171
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av petunia Vis post
Og så lurer jeg; når dere sover sammen alle, blir det litt kniving blant barna da, ift hvem som skal ligge hvor? ytterst, nærmest mamma, i midten, ved siden av pappa, osv? Hos oss er liksom jeg den helt store å ligge ved siden av, og det synes jeg er vanskelig. Kan ikke gjøre alle 100% fornøyde...
Litt i begynnelsen, men begge forsto at babyen MÅ ligge inntil mamma Så da måtte de bytte litt på. Men de er jo blitt så store nå, så de bryr seg vel ikke om meg lenger.... HULK! neida...
Gammel 07-05-2012, 00:15
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Litt kniving her også, men vi løser det ved at vi legger dem sånn: ledig plass - Martine - ledig plass - ledig plass - Petter. Så legger jeg meg på den ledige plassen i midten et sted, med Ludvik på den ene siden av meg. Og siden han bytter side pga amming, så får alle ligget litt ved siden av meg. Dette funket jo ikke da han var bittebaby, men da lå de faktisk på eget rom på eget valg. Og nå fungerer det sånn halvveis, for Ludvik sover mer urolig ved siden av dem. Så da hender det vi bytter plass så Ludvik ligger mellom meg og veggen, men det er visst OK så lenge de sovner med tanken på å dele meg

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:03.

HOVEDSIDER