Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om Søvn > Samsoving

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-01-2011, 23:47
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Thumbs up Samsoving er bra for voksne og

Nemlig!

Når jeg har vært syk i disse dager så har jeg lagt meg på eget, varmere rom om natten, både for å ikke forstyrre de andre og for å få hoste og tørke øyne og fly frem og tilbake på badet og ordne og fikse nese og øyne i fred.
Men har vært oppe og ammet og gått ned igjen eller ligget litt. Minstemann har likt dårlig mitt fravær selv om jeg har kommet til han så fort jeg har klart. Han har våknet ofterere enn han pleier og etterlyst meg høylytt. Pappa=luft.

De siste nettene har savnet blitt for stort også fra min side. I går hostet jeg meg i søvn, kaldt rom utløser hoste og øyekatar, men det var likevel så deilig å ligge hele natten sammen med familien min. Dvs de to eldste sover i naborommet.... Det blir helt feil å sove alene. Pussig egentlig. Skal jo bare sove..... Det har vært litt tankevekkende å kjenne på at jeg samsover ikke bare for andre sin skyld. Det er godt og viktig for min trivsel også.
Svar med sitat
Gammel 12-01-2011, 00:51
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Det har vi også funnet ut her, særlig siste året. Det er blitt så "ille", at sambo har hentet en av guttene på gutterommet og bært med seg i seng, hvis jeg ikke har vært hjemme når han har lagt seg... Det er vidunderlig å ha de hos seg - enkelt og greit! (selv om det er enda mer vidunderlig å legge seg alene i senga først, og at de kommer inn utpå morgenkvisten istedet! )
Gammel 12-01-2011, 01:08
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 6,171
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Det er herlig. Men forleden var jeg alene hjemme en helg, og jeg ble helt sjokkert da jeg våknet på morgenen og oppdaget at jeg hadde sovet dyyypt hele natta. En så dyp søvn hadde jeg ikke hatt på mange år gitt. Våre barn på 5 og 3 år viser ingen tegn til å ønske å sove på eget rom, de ELSKER å samsove. De kommer sikkert til å sove sammen med oss til de flytter hjemmefra.
Gammel 12-01-2011, 09:40
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Sally da! Du må ikke gjenoppdage sånn dyp søvn... Hva er det liksom?

Det hørtes deilig ut.... Men hvis mannen er borte, ute og reiser, så påstår han at han ikke sover så mye bedre om natta alene - han savner oss... Kanskje han bare sier det for å være "snill"...

Nselk, jeg forstår samboeren din. Jeg tenker ofte på om ikke de to største burde sove med oss igjen - ihvertfall av og til..
Svar med sitat
Gammel 12-01-2011, 10:14
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Samsoving er godt for alle, det er sikkert! Martine flyttet inn på eget rom (på eget initiativ) for en god stund siden, og jeg kjenner jeg savner henne i familiesenga. Men hun får jo så klart bestemme selv. Når hun innimellom sier at hun vil ligge hos oss, da kjenner jeg at jeg blir så utrolig glad! Søvnkvaliteten blir nok litt dårligere, særlig siden vi nå ikke er så vant til å dele seng lenger, men jammen har jeg det mye bedre etter en slik natt. I det siste har Petter også valgt å sove på barnerommet mange netter - og jeg liker det IKKE Men så klart, han må også bestemme selv, og jeg får bare nyte at han enkelte netter velger storsenga, og at jeg fortsatt har en liten og varm babybylt tett inntil meg som sikkert kommer til å ligge der leeeeenge enda!

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 12-01-2011, 11:46
Krusedull sin avatar
Krusedull Krusedull er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 8,874
Krusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond repute
Standard

Tja, jeg elsker å sove alene, men har ikke gjort det på så lenge jeg kan huske. Jeg liker samsoving, men gleder meg til jeg en gang i en fjren framtid skal få sove alene igjen

www.krusedull.net
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:40.

HOVEDSIDER