Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Det å være forelder

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-03-2005, 12:00
*LoveBugMama* sin avatar
*LoveBugMama* *LoveBugMama* er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Hippieville
Meldinger: 16,028
*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard Aktiviteter!!

Kan vi ikke ha en sticky der alle kan legge inn forslag til aktiviteter for barna?

*Bland ukokt ris og bønner (evt. to forskjellige sorter bønner/bønner og ukokte erter) i en bolle, og la barnet sortere dem i 2 forskjellige skåler.

*Kle ungen(e) naken og hiv dem i badekaret. La dem male innsiden av karet med vannmaling. Kan også gjøres i dusjen hvis den er flislagt.

*Gi barna bøtter med vann og store malekoster, og la dem male utsiden av huset.

*Kle av barna og la dem male hverandre med kroppsmaling.

*Legg deg på gulvet og la ungene leke doktor. Du er syk pasient som må hvile. Gi dem masse bandasje og annet doktorutstyr.

*Fyll vasken med vann og såpe og la barnet leke med plastdyr/biler/båter/kopper og kar.

Nestemann!
Gammel 15-04-2005, 20:49
lillepus lillepus er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,346
lillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant future
Standard

Jeg har bare ett ord: FANTASTISK! For en deilig inspirasjon å lese dette. Jeg har følt meg så tom for ideer i det siste. Blir vel mye husarbeid og lite lek.....Nå fikk jeg virkelig lyst til å leke med barna mine. Særlig fallt jeg for hytte som base for en dag-ideen. Tusen takk for inspirasjonen!
Svar med sitat
Gammel 15-04-2005, 21:04
Chickpea sin avatar
Chickpea Chickpea er offline
Senior Member

Sted: I kornsirkelen
Meldinger: 7,544
Chickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond repute
Standard

Nå har jeg hatt liten tid til å delta i Fabians lek. Hedvig er high-need og trenger meg all sin våkne tid, men vi prøver å være kreative.

1.Måle. Jeg gir gutten et målebånd, så måler vi alt mulig. Jeg skriver opp målene på et ark. Kjempestas!

2.Jeg ser på noe som er..... Gjett hvilken gjenstand jeg ser på.

3.Vaske gulvet. Jif mopp og en bøtte vann. Gulvet skinner

4.Lage akvarium i en skoeske. Klipp ut og mal fisker i fine farger. Legg stein i bunnen. Blir så flott.

5.Spille sjakk. Alltid en vinner.

6.Snakke om i dag. Vi forteller hverandre helt detaljert hva vi har gjort denne dagen. Flott nedtelling til sengetid.

7

dot e dot- bær med stil[/size]
Svar med sitat
Gammel 15-04-2005, 21:41
Krusedull sin avatar
Krusedull Krusedull er offline
Senior Member

Sted: Trondheim
Meldinger: 8,874
Krusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tamara
*Kle ungen(e) naken og hiv dem i badekaret. La dem male innsiden av karet med vannmaling. Kan også gjøres i dusjen hvis den er flislagt.
Vil ikke malingen sette flekker på fugene mellom flisene? Forøvrig et strålende forslag!

Dere er jammen kreative! Jeg bøyer meg i støvet...

*Her er vann i alle former populært. Nå er hageslangen ute, så da er det bare å utstyre storesøster med regtøy, støvler, bøtte, spade og hageslange, så er hun opptatt leeeeenge.

*tegne på grunnmuren (eller malt paner, for den saks skyld) med gatekritt

*la barnet vaske opp lekekopper og -kar i oppvaskkummen. Bruk malerforkle, eller stripp av klærne

*så sommerblomster, grønnsaker osv sammen. Reddig er fint, det spirer og gror kjempefort.

*gå på stadige oppdagelsesturer i hagen, følg med på det som gror, hva har skjedd siden forrige runde. Nå om våren er det noe nytt hver dag (i allefall i hagen vår...)

*gå på oppdagelsestur i nabolaget, det er helt sikkert mye rart å se på, særlig for mindre barn.

*stikk en tur til nærmeste løkke/park/fotballbane, ta med fotball, sykkel, gatekritt, osv...

www.krusedull.net
Svar med sitat
Gammel 15-04-2005, 22:14
*LoveBugMama* sin avatar
*LoveBugMama* *LoveBugMama* er offline
Administrator

Sted: Hippieville
Meldinger: 16,028
*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kengu
Vil ikke malingen sette flekker på fugene mellom flisene? Forøvrig et strålende forslag!

Vet du, det tenkte jeg ikke på..

Jeg har selv bare prøvd i badekaret, og det funker veldig bra. Jeg vet faktisk ikke om vannmaling setter seg i fugemassen...

Sorry.. Dumt av meg å skrive sånt uten å vite om det er gjennomførbart...
Gammel 15-04-2005, 22:26
Krusedull sin avatar
Krusedull Krusedull er offline
Senior Member

Sted: Trondheim
Meldinger: 8,874
Krusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tamara
Vet du, det tenkte jeg ikke på..

Jeg har selv bare prøvd i badekaret, og det funker veldig bra. Jeg vet faktisk ikke om vannmaling setter seg i fugemassen...

Sorry.. Dumt av meg å skrive sånt uten å vite om det er gjennomførbart...
Det var jo et godt forslag, da... Og på et godt innvasket bad tipper jeg at det går bra, vi har jo fått tomatsaus-spruter på flisefugene på kjøkkenet uten at det har blitt flekker. Men når fugemassen er helt ny er den ganske porøs, så det kan jo lønne seg å teste i et lite hjørne før man slipper ungene løs

www.krusedull.net
Svar med sitat
Gammel 22-04-2005, 09:17
Kjersti sin avatar
Kjersti Kjersti er offline
Senior Member

Sted: Buskerud
Meldinger: 1,194
Kjersti has a brilliant futureKjersti has a brilliant futureKjersti has a brilliant futureKjersti has a brilliant futureKjersti has a brilliant futureKjersti has a brilliant futureKjersti has a brilliant futureKjersti has a brilliant futureKjersti has a brilliant futureKjersti has a brilliant futureKjersti has a brilliant future
Standard

Her var det jammen mange gode og nye tips.
Her er noen av våre favoritter i tillegg til mye av det som er nevnt:

*Denne er litt årstidsbestemt, men dog:
Dra til en gård og høst inn tilvinteren. Mais er en høydare for det går så fort. Jordbær og bringebær smaker jo bare nydelig når det kommer rett fra åkeren.

*Ta fangsten fra punkt en og lage syltetøy og saft hjemme. Når vi lager syltetøy blander vi bare suker og bær i en bolle og knuser med rengjorte fingre. Gjett om det slår an hos de små....

*Gå i skogen og plukk sopp og ville bær. Bruk det du orker mens det er ferskt, resten tørkes (sopp) eller fryses ned.

* Farga ark, papirsaks, tape og store hvite ark setter i allefall fantasien løs her i huset. Visste ikke at det 'klippe litt' og 'tape litt' var en aktivitet før jeg fikk barn

Dette er noe av det jeg kommer på i farta, kommer evetuelt med mer etterhvert

Mamma til Gulljenta feb. 2001 og Ekko Jan. 2004

Har barna det bra, så har vi det bra
Svar med sitat
Gammel 22-04-2005, 14:54
lillepus lillepus er offline
Senior Member

Meldinger: 1,346
lillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant futurelillepus has a brilliant future
Thumbs up

Vi har slektninger langt unna, så en gang i ny og ne pleier vi å lage fargerige kort \ tegninger og sende i posten. Da får man så mye ros også! .
Museumstur med matpakke og kakao er alltid stas!
Hver lørdag drar vi hele flokken til bakern og på biblioteket; nesten blitt tradisjon.
Nå når det er vår er det veldig gøy å leke med vann ute; en svær balje som fylles opp.
Storesøster liker å kutte opp grønnsaker, pølser o.l. til middag.

Mamman til:

jente 2000
jente 2004
jente 2007
Svar med sitat
Gammel 03-05-2005, 17:19
Zoë Zoë er offline
Senior Member

Meldinger: 3,036
Zoë has a reputation beyond reputeZoë has a reputation beyond reputeZoë has a reputation beyond reputeZoë has a reputation beyond reputeZoë has a reputation beyond reputeZoë has a reputation beyond reputeZoë has a reputation beyond reputeZoë has a reputation beyond reputeZoë has a reputation beyond reputeZoë has a reputation beyond reputeZoë has a reputation beyond repute
Standard

Vi har bare en liten tass her hjemme, så det begrenser seg litt. Her er det vi bruker å gjøre:

* lage grimaser i speilet
* jeg hermer lydene han lager (dette kan vi holde på med lenge)
* leke med vann
* jage hverandre rundt i stuen
* jeg gjemmer meg under et teppe (stor slager)
* spille på rytmeinstrument sammen
Svar med sitat
Gammel 03-05-2005, 17:43
UmmKhadija sin avatar
UmmKhadija UmmKhadija er offline
Senior Member

Meldinger: 1,338
UmmKhadija has much to be proud ofUmmKhadija has much to be proud ofUmmKhadija has much to be proud ofUmmKhadija has much to be proud ofUmmKhadija has much to be proud ofUmmKhadija has much to be proud ofUmmKhadija has much to be proud ofUmmKhadija has much to be proud ofUmmKhadija has much to be proud ofUmmKhadija has much to be proud of
Standard

Noe vi gjorde i dag som virkelig slo ann... Var å tømme digitalkameraet, og la ungene slå seg løs og ta masse bilder. Stor stas å se de på dataen etterpå!
Khadija født 2005
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:29.

HOVEDSIDER