Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Det å være forelder > Søsken- på godt og vondt

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 24-09-2013, 20:30
Ingrid sin avatar
Ingrid Ingrid er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 10,022
Ingrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond repute
Standard Ferdig med barn..?

Ja, i denne artikkelen sitter utsagnene som halg dere - er dere enige i det som skrives her eller?

http://www.side2.no/foreldre/article3683992.ece

"Planlegg to barn, så har dere ett å gå på om prevensjonen skulle svikte"

"Du blir aldri ferdig med å være babysyk og du får aldri nok barn!"

"Hun mener det alltid vil oppleves litt traumatisk, når du innser at dette er det siste barnet."

"Jeg pleier å si at ett barn er ett barn, og to barn er som ti."

"Jordmoren under mitt første svangerskap sa at du kommer alltid til å ønske deg ett barn mer enn du har."

When you accept what is, what is changes.
Svar med sitat
Gammel 24-09-2013, 21:31
Aurora Borealis sin avatar
Aurora Borealis Aurora Borealis er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2006
Sted: Der nordlyset er
Meldinger: 2,594
Aurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond repute
Standard

Eller utsagnet om at med fire så mister du oversikten!

Syns det var en lite givende artikkel! Jeg syns den overhodet ikke tok opp det at det er givende og utviklende å ha flere søsken. Og den var veldig bombastisk og veldig fra en vinkel ( kanskje det er et kjennetegn på Misvær?)

Er en Tapatalker!

To store, fire små og en minibuss
Svar med sitat
Gammel 24-09-2013, 23:10
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Veldig rar artikkel. Hva var det egentlig hun prøvde å si? jaja, Noen skal nå alltid mene noe.
Gammel 25-09-2013, 11:10
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

Misvær liker visst å komme med kategoriske utsagn i hytt og pine... eller kanskje det er journalisten som hadde dårlig tid? Det var en rotete artikkel!

Jeg er i hvert fall helt uenig i utsagnet "ett barn er ett barn, og to barn er som ti." Jeg synes det var helt overveldende å bli mamma første gang. Barn nummer to var jeg mye mer følelsesmessig og praktisk klar for, rett og slett.
Jordbær (25-09-2013)
Gammel 25-09-2013, 11:16
Ellen Ellen er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 339
Ellen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud of
Standard

Jeg lurer også litt på hva som var meningen med artikkelen.

Det er relativt mange utsagn der som ikke passer på meg.
Vi har fått to barn, jeg har aldri i ettertid ønsket meg et til.
Jeg synes at den største omveltingen var å gå fra ingen barn til ett barn.
- og jeg kan sikkert finne mer.

F 2000
V 2003
Svar med sitat
Gammel 25-09-2013, 13:28
Ingrid sin avatar
Ingrid Ingrid er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 10,022
Ingrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond repute
Standard

Jeg syntes at for meg og PP var ett barn som ett barn og to var som ett og et halvt barn... Og tre var som ti...

Og jeg er definitivt helt ferdig med å få barn. Jeg kjenner det i hele kroppen og alle mine følelser og tanker at egne babyer er jeg ferdig med... Det var FANTASTISK så lenge det varte og nå er jeg glad for å gå videre. jeg elsker å rydde ut utstyr og for små kær - ett og annet plagg/leke betyr noe spesielt, så det tar vi vare på.

When you accept what is, what is changes.
Svar med sitat
Gammel 25-09-2013, 16:57
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Ingrid Vis post
Og jeg er definitivt helt ferdig med å få barn. Jeg kjenner det i hele kroppen og alle mine følelser og tanker at egne babyer er jeg ferdig med... Det var FANTASTISK så lenge det varte og nå er jeg glad for å gå videre. jeg elsker å rydde ut utstyr og for små kær - ett og annet plagg/leke betyr noe spesielt, så det tar vi vare på.
Som jeg skulle sagt det selv!! Ja, i den grad at jeg er ferdig med egne babyer da... må la lillegull vokse ut av babystadiet først! Men ingen flere barn her, nei!
Gammel 25-09-2013, 20:44
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

For min del føltes ett barn som ti, to barn som to og tre barn som tre

Jeg har alltid sett for meg fire barn. Men jeg merker at jeg ikke ønsker det nå fordi jeg synes jeg er for gammel. Hadde jeg vært 30 i dag så hadde det nok blitt fire om mannen var med på det. Men jeg er 36 år snart og merker at jeg har LYST til å gå videre nå, gjøre nye ting, MINE ting etterhvert. Det er en fin tanke og litt skummel tanke. Det har vært en stor del av min identitet å være hjemme med småbarn (og jeg er jo det enda). Det føles riktig å ikke skulle ha flere, men jeg kjenner på følelsen av aldri å skulle klappe meg på magen og vite at der inni ligger barnet mitt, aldri føde mer...det er en blanding av melankoli over at det er slutt og en enorm glede og takknemlighet over å ha fått oppleve det tre ganger, og en glede over at nå er jeg på et nytt sted i livet.

Når det gjelder artikkelen, så synes jeg bare det fortsatt er veldig rart hvordan "eksperter" kan skjære alle over en kam.

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 25-09-2013, 22:17
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

Rar artikkel....

For meg var nok en som en (dog altoppslukende ), to som to og tre som ti! Men dette endrer seg jo over tid, når man blir vant til å være en til. Men merket godt at jeg hadde et sett armer for lite etter minsten ble født ja Skulle gjerne klonet meg selv i enkelte tilfeller!

Jeg er litt ambivalent ift flere barn. Både jeg og mannen kunne gjerne hatt et til, men det er den alderen da... og så er jeg så dårlig til å være gravid.. Tør ikke tenke på hvordan tilværelsen blir om jeg ikke kan ta migrenemedisiner... Men vi er ikke ferdig konkludert enda da.

Ingrid: Når jeg leste overskriften var jeg såå sikker på at du var babysjuk!

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Gammel 27-09-2013, 22:25
Godemine Godemine er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Sted: oppå fjellet, oppå fjellet....
Meldinger: 6,628
Godemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond repute
Standard

Ein var som eit halvt, 2 var som 10 (fekk ein ekstrem nr 2 ) 3 var som 2, 4 var vell sikkert som 4, og 5 var som 514 Nei da, men var ein overraskde forskjell å gå frå 4-5, men har jo sikkert mykje å sei med situasjonen me var i.

Ellers så er eg nok ein av dei kvinnene som alltid vil være babysjuk Men fleire babyer vert det ikkje

Men ellers så er eg einig i at dette var ein rotete artikkel.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:11.

HOVEDSIDER