Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Det å være forelder

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-02-2014, 14:50
*LoveBugMama* sin avatar
*LoveBugMama* *LoveBugMama* er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Hippieville
Meldinger: 16,028
*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard

Mn kan fint få rimelige smarttelefoner uten abb. altså. Jeg har selv en liten Samsung Galaxy Y som kostet 299,- uten abonnement nå like etter jul.

Arvingen derimot har en Samsung Galaxy S4+, med abonnement. Den fikk han til jul av oss. Abonnementet koster 499,-i måneden første året, deretter 299,- Men da er det inkludert MASSE. 3000mb data, fri ringing, fri sms og mye mms. Han fikk dette abonnementet av 2 grunner: Han bruker mye data, og jeg kan bruke hans telefon for å ringe når jeg trenger å ringe kontorer o.l. (Jeg har nemlig bare kontantkort.) HAn bruker teefonen der andre kanskje ville brukt et nettbrett, siden skjermen er stor.

Ang. regler: Arvingen får bruke datatrafikk hvor som helst, fordi han har det inkludert. Den brukes stort sett til YouTube, INstagram/Kick, Wordfeud og andre spill. Ellers er reglene som alltid: Spør om det er noe du er usikker på, ikke gjør noe du VET er feil/upassende o.l. og husk reglene for nettvett/mobilvett som vi har snakket om. Mer trengs ikke her. Men, jeg har en gutt som foreløpig aldri gjør ting han ikke får lov til. Han er ekstremt ansvarsfull og helt til å stole på. Dette kan selvsagt forandre seg, og da vet han at reglene også forandrer seg.

Arvingen er forøvrig 13 år om 3 mndr.
Gammel 26-02-2014, 15:08
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

Jeg ordnet meg One Call sitt familie-abbonement nå når eldstemann fikk mobil til 10-årsdagen sin i januar. Da betaler jeg 349,- per måned for oss begge, inkl fri bruk av sms, mms og ringeminutter og 1gb data hver. Har satt inn en sperre på mobilen hans, slik at han ikke kan bruke mer mobildata enn det vi betaler for.

Mobilen han fikk er en LG (et eller annet), kostet rundt 1100,- på tilbud. Han er superfornøyd. Bruker den ikke så veldig mye, men han synes det er superstas at kompisene kan ringe rett til han i stedetfor på min eller faren sin mobil Har lastet ned en del apper, men når han skal spille velger han heller ps3 eller nettbrettet sitt. Større skjerm vettu Mobilen blir nok mere brukt etterhvert som sykkelen skal frem nå, og han drar på besøk til kompiser selv. Kjekt å kunne få tak i han uten via andre foreldre.

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Medlemmer som liker Belladonna sin Post:
Nselk (26-02-2014)
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:59.

HOVEDSIDER