Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Det å være forelder

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-02-2013, 21:35
Maman sin avatar
Maman Maman er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 1,669
Maman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond repute
Standard anbefaler program som går nå i kveld kl 20.50

på nrk2.

http://tv.nrk.no/program/mdfp1300231...13-dagane-flyg
Medlemmer som liker Maman sin Post:
Jordbær (02-03-2013)
Gammel 27-02-2013, 23:15
Maman sin avatar
Maman Maman er offline
Senior Member

Maman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond repute
Standard

Noen som så dette??
Gammel 27-02-2013, 23:47
CarinaNV CarinaNV er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 5,369
CarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond repute
Standard

ja nu på nett. utruligt bra, men sitter igjen med en klump i magen på grund av vad vi lärer våra barn och hur vi behandlar dem (och oss)...
Jordbær (02-03-2013)
Gammel 28-02-2013, 01:39
Maman sin avatar
Maman Maman er offline
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CarinaNV Vis post
ja nu på nett. utruligt bra, men sitter igjen med en klump i magen på grund av vad vi lärer våra barn och hur vi behandlar dem (och oss)...
ja, ikke sant! anbefaler flere å se dette. tankevekkende, og jeg synes Anne sier så mye bra (dyrkjøpt erfaring - hun er forresten en venninne av meg)
Medlemmer som liker Maman sin Post:
Jordbær (02-03-2013)
Gammel 28-02-2013, 07:30
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Så dette i går på nett - veldig bra, veldig tankevekkende.
Gammel 28-02-2013, 12:22
Smithton Smithton er offline
Senior Member

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 1,003
Smithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant future
Standard

Så halve i går, skal se resten i kveld. Interessant og tankevekkende. Takk for tips.

Ally (10)
Svar med sitat
Gammel 28-02-2013, 13:21
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

Dette skal jeg få sett så fort jeg får innstallert flash!

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Gammel 28-02-2013, 14:03
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Så den på nett nettopp. Sterk og fin og viktig!

Og det passet jo fint nå som jeg telte på knappene om jeg skulle søke på fulltidsjobb hvor fristen går ut i morgen...
Men jeg har vært der i den klemma som damene i filmen beskriver. Kjente meg så til de grader igjen. Følelsen av meningsløshet over å bare se barna noen timer hver dag, vite at barnehageansatte så mer til barna mine enn jeg gjorde selv. Jeg holdt ut det kjøret i ca to og et halvt år. Viktige år for vår mellomste. Sykemeldte meg maks i siste svangerskap og bidro bra til den statistikken om at kvinner sykemelder seg mer enn menn og mer for hvert barn.
Kjente meg og igjen i det å ikke klare å være mentalt til stede hjemme når jeg har jobb å tenke på. Og det å lure på hva vi egentlig driver med når vi drar på jobb og barna ikke vil i barnehagen. Det funket ikke for MEG. Det hadde vært fint å sett tilsvarende dokumentar om solskinnshistoriene. Om de som får det til. De som klarer å leve et likestilt liv hvor mor og far bidrar akkurat like mye til å dekke samfunnets behov for arbeidskraft uten at det går på bekostning av familieliv og trivsel også på hjemmebane. Hvis noen kan vise meg hvordan de får det til.. Jeg klarer det ikke. Jeg tar konsekvensen av å ikke være supermamma og yrkeskvinne og betaler prisen ved å bli straffet med dårligere økonomi enn de som har to fulle inntekter og opparbeider seg maksimalt med pensjonsrettigheter. Og det er greit. Jeg er takknemlig for at ingen tvinger meg fysisk til å gjøre noe annet...
Jordbær (02-03-2013)
Gammel 28-02-2013, 18:02
Maman sin avatar
Maman Maman er offline
Senior Member

Standard

uffda kivi, da får du kanskje forsøke å glemme denne filmen, lukke øynene og kjenne på magefølelsen din, i forhold til den jobben mener jeg. Det er jo ikke alle dettte oppleves likt for. Men jeg har følt så mye på dette, og irritert meg så mye over samfunnets / politikernes nedvurdering av det å ta seg av barna, så jeg syntes det var godt å se dette. Var hjemme i to og et halvt år da jenta mi var helt lita, men har siden slitt flere år i full jobb med følelsen av heller å skulle vært mer hjemme. Du har kanskje valgt annerledes, og kanskje er det nå tiden for å øke på jobbsiden?
Den magefølelsen er i alle fall viktig.
Gammel 04-03-2013, 00:00
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

He he - jeg la akkurat ut den liken i et annet innlegg her. Den var kjempefin. Og veldig støttende i å ta alternative valg - som for øyeblikket synes å være å tilbringe mer tid med barna sine.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:34.

HOVEDSIDER