Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Det å være forelder

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12-04-2013, 23:12
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard En ny epoke

I dag har jeg ryddet på stellebordet vårt. Sent på året i 2004 ordnet vi til en stor bordplate i en krok på badet vårt. Det er på en måte et slags "utstikk" hvor vi la en bordplate som gikk fra vegg til vegg. Stellematte oppå, diverse kurver over, på og under, og vi fikk et herlig stellehjørne. I dag ryddet jeg bort bleier og stelleunderlag. Kroken ellers er så praktisk lagringsplass for halv-rene klær og dopapir, så det blir nok stående litt til. Men som stelleplass er det ferdig. For i påsken fant Ludvik ut at han skulle slutte med bleier. Og tørr er han. Ingen flere bleier, ikke behov for stellebord og bæsjevask. Rett og slett en helt ny epoke. Rart, og ikke minst godt. Godt å få store, flotte, reflekterte og vidunderlige unger. Og litt rart å ikke ha bleieunger lenger.

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Følgende 9 medlemmer liker fjummsi sin post:
Aurora Borealis (13-04-2013), Belladonna (13-04-2013), elma (17-04-2013), Godemine (17-04-2013), Gyda (14-04-2013), Kivi (13-04-2013), Nselk (13-04-2013), petunia (13-04-2013), Sally (13-04-2013)
Gammel 13-04-2013, 09:14
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Jeg har også tenkt litt på sånt i det siste - ikke ift bleier og sånn per se (for vi har jo vært bleiefrie endel år nå), men vi har jo visst hele tiden at vi ville ha et barn til, så vi har spart på omtrent *alt* vi har hatt/brukt som kan spares på til gravidmamma, spedbarn, småbarn... Men jeg har tenkt på at nå når jeg har født, kan jeg faktisk gi bort mammaklærne, og etterhvert som baby gror til kan vi sakte men sikkert kvitte oss med masse greier - klær, utstyr, leker, bøker... Føles veldig rart, men deilig også! Så kan virkelig forstå følelsen din! Og den kroken dere har på badet har jeg jo sett, og vet akkurat hva du mener med praktisk - kjempeflott stelleplass!!

Men så rart og deilig at minsten også er ferdig da, Fjummsi... Ny epoke, ja!
Godemine (17-04-2013)
Gammel 14-04-2013, 23:22
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Ja, det er jammen en ny epoke. Jeg har aldri hatt noe imot bleiebarn, men det er ganske deilig når den perioden er over. Når det er sagt finnes det ikke noe så deilig som en baby. I natt drømte jeg at jeg hadde fått en baby. Og i drømme begynte jeg å tenke på om jeg så burde få to til sånn at det ble tre og så tre til. Men så tenkte jeg at fem var i grunnen greit. Men da jeg våknet fant jeg ut at fire var bra det også.
fjummsi (15-04-2013)
Gammel 15-04-2013, 12:41
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 6,171
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Gleder meg veldig til vi kommer dit! :-) Hurra for bleiefri Ludvik!
Gammel 17-04-2013, 21:16
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

for bleiefri Ludvig! Minsten min er ikke der i det hele tatt enda, men nå slo det meg at det nok ikke er lenge til vi også har "store" barn!

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 20:27.

HOVEDSIDER