Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Det å være forelder

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12-03-2013, 19:03
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 6,171
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard "Hva er en god mamma?"

http://www.aftenposten.no/meninger/H...l#.UT9fjBzZWjU
petunia (13-03-2013), Smithton (12-03-2013)
Gammel 13-03-2013, 12:05
nypeblomst sin avatar
nypeblomst nypeblomst er offline
Member

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Karmøys sentrum
Meldinger: 49
nypeblomst is on a distinguished road
Standard

Er nok et hett tema,men ikke nok i fokus til at endringer skjer,tror jeg. Tror ikke politikerne får gjennomslag for et bedre småbarnsliv. Det må så mange til for å få dette gjennom og jeg tror ikke det er nok mennesker som bryr seg...Jeg vet ikke dette,men det er noe jeg tror. Håper jo på det motsatte. Alle for en,en for alle=)

Storesøster-04
Lillebror-06
Svar med sitat
Gammel 13-03-2013, 22:13
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

1. Innfør en lov som automatisk deler pensjonspoeng for samboere og gifte

2. Innfør en samboerlov som gir instruksjoner på deling av eiendeler som er mer rettferdig

3. Stram inn eller kutt ut på skjevdelingsregelen i ekteskapsloven
Innfør lenger svangerskapspermisjon – så mor kan være hjemme hele den perioden fullamming er anbefalt, far kan ta sine 6 måneder og barnet slipper å begynne i fulltidsbarnehage akkurat i den perioden forskningen sier de er meste sårbare.

4. Innfør 6-timersdag for småbarnsforeldre – i alle fall i en del yrker.

5. Innfør en praktisk og økonomisk støtteordning som bidrar til at kvinner som har vært utenfor arbeidslivet noen år får støtte til å komme tilbake igjen når barna er blitt store eller skilsmissen er et faktum.

6. Innfør læringsmål på skolen om individuelle valg og frihet. I disse læringsmålene må det inkluderes kunnskap om fysisk grensesetting (vold), økonomisk grensesetting (hva vil jeg bruke penger på/hvor viktig er penger for meg/hva er et minimum jeg kan klare meg på) og psykisk grensesetting (hvordan finne ut hva som er best for meg? Hvordan respektere at noe annet er bra for deg?)

Belladonna (15-03-2013), CarinaNV (15-03-2013), Ellen (15-03-2013), Ingrid (14-03-2013), Jordbær (15-03-2013), Lys (13-03-2013), petunia (13-03-2013), Smithton (14-03-2013), Solveig (15-03-2013)
Gammel 13-03-2013, 23:24
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Kjempefin artikkel, godt oppsummert, Hildeborg! Og så kommer det fra en fulltidsarbeidende mamma. Det gir en fin tyngde til debatten synes jeg.

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Følgende 3 medlemmer liker fjummsi sin post:
CarinaNV (15-03-2013), Jordbær (15-03-2013), petunia (21-03-2013)
Gammel 14-03-2013, 23:02
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Jeg tror på at familien selv kan velge mer. Sånn som det er nå, blir noe feil, hvor begge foreldre haster ut. Men som jeg har skrevet før, så er levekostandene nesten avhenige av at to jobber. Hvis man da ikke bor i et slitent rekkehus da.
Sitter og ser på debatten på NRK nå om dette temaet. Grynt.
Gammel 14-03-2013, 23:09
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 6,171
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Jeg synes det er en helt nydelig debatt på NRK nå.
CarinaNV (15-03-2013)
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:14.

HOVEDSIDER