Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Det å være forelder

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-02-2013, 14:41
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Maman Vis post
Alle dere visste om at dette var en rettighet altså?
For ordens skyld, jeg visste jo at man kunne spørre arbeidsgiver om å redusere stillingen, men trodde dette var helt generelt altså, og ikke at det var en rettighet knyttet til denne perioden i livet. Og at stillingen uten problem kan økes når perioden er over.
Nei, jeg visste ikke at det var en rettighet - jeg har tenkt som du skriver over her, at det er lov å spørre om å redusere stillingen, sånn helt generelt. Jeg misforsto (som du så) litt hva du mente i første innlegg... Og jeg er enig i at legen godt kunne informert om slikt, og gjerne hatt en slags brosjyre også. Kanskje en generell brosjyre som tar for seg rettigheter generelt som man har som foreldre. Kan jo være det finnes alt, men jeg har ikke sett det.
Gammel 26-02-2013, 15:32
CarinaNV CarinaNV er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 5,369
CarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond repute
Standard

Jag trodde att det gällde bara om man har barn med speciella behov? Men alla har rätt till det alltså? (om inte man har väldigt unik ställning som kräver 100%)
Gammel 26-02-2013, 17:44
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CarinaNV Vis post
Jag trodde att det gällde bara om man har barn med speciella behov? Men alla har rätt till det alltså? (om inte man har väldigt unik ställning som kräver 100%)
Eller som mannen sier - hvorfor gå ned i 80% av lønna når man likevel er på jobb oppi hodet sitt minst 100% av tiden likevel...
Jeg hadde en undervisningsstilling for litt over et år siden hvor jeg fikk betalt for en time undervisning pluss tre timer forberedelser, inkludert lage arbeidskrav og eksamen... mitt problem at siden det var nytt for meg så brukte jeg sikkert dobbelt så mye tid uten å sitte igjen med en krone ekstra av den grunn... så type jobber som krever mye tankevirksomhet utover fysisk tilstedeværelse.. eh - det krever ihvertfall en veldig god selvdisiplin og evne til å koble ut jobben utover den tiden man likevel får betalt for å være tilstede og tiljgengelig..

Men hvilke stillinger er EGENTLIG så unike at de overhodet ikke kan deles med andre? Ja, en PhD kan vel strengt tatt ikke deles, men evt tiden man bruker på å gjennomføre kan evt. forlenges, noe som vel er temmelig vanlig..
Gi meg gjerne andre eksempler.
Gammel 26-02-2013, 18:58
Ingrid sin avatar
Ingrid Ingrid er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 10,022
Ingrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond repute
Standard

Jeg visste heller ikke om denne rettigheten. Veldig bra å vite om, selv om det ikke er en aktuell rettighet for oss for tiden.

When you accept what is, what is changes.
Svar med sitat
Gammel 26-02-2013, 20:50
Aurora Borealis sin avatar
Aurora Borealis Aurora Borealis er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2006
Sted: Der nordlyset er
Meldinger: 2,594
Aurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond repute
Standard

Jeg syns ikke det er vanskelig å gi eksempler på ganger det er vanskelig å få redusert stilling. Eks i det private næringslivet, i mindre bedrifter. Da kan det være en stor ulempe for arbeidsgiver om man arbeider redusert.

To store, fire små og en minibuss
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:32.

HOVEDSIDER