Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Kjærlig veiledning

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 24-02-2010, 22:24
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 10,877
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Hehe, høres akkurat ut som eldstemann her i heimen... feks han skal fortsatt flytte og aldri bo hos oss mer han... Jeg svarer feks bare, "Ja, værsågod å flytt hvis du vil... men tenk, hvor skal du bo? Hvem skal kjøpe mat til deg?" Og så smiler han lurt og skjønner hvor "dumt" utsagnet var... og så snakker vi om det som var leit...

Sitat:
Opprinnelig postet av Nickless Vis post
Nselk, I'm so glad to know her! I am so meeting you some day!
She's great, a wonderful person, smart, insightful, warm, caring, funny, the best!
Sitat:
Opprinnelig postet av *LoveBugMama* Vis post
Nselk. Søteste jenta i verden. Snill, vimsete, gal og aldeles, aldeles til å spise opp. Beste lunsjkompisen en overarbeidet platesjappe-daglig leder noen gang kunne ønske seg.
Svar med sitat
Gammel 24-02-2010, 22:44
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Sted: Gjøvik
Meldinger: 11,972
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Her lar vi det også gå litt stille forbi. Om det stikker dypere tror jeg vi klarer å fange det opp og prate om det!

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og lille Ludvik i magen (termin 22/9-10)
Man kan aldri bli perfekt. Utfordringen er likevel å aldri slutte og prøve...
Svar med sitat
Gammel 25-02-2010, 08:50
Kvann Angelica sin avatar
Kvann Angelica Kvann Angelica er offline
Senior Member

Sted: Vestfold
Meldinger: 2,434
Kvann Angelica has a reputation beyond reputeKvann Angelica has a reputation beyond reputeKvann Angelica has a reputation beyond reputeKvann Angelica has a reputation beyond reputeKvann Angelica has a reputation beyond reputeKvann Angelica has a reputation beyond reputeKvann Angelica has a reputation beyond reputeKvann Angelica has a reputation beyond reputeKvann Angelica has a reputation beyond reputeKvann Angelica has a reputation beyond reputeKvann Angelica has a reputation beyond repute
Standard

Vi gjør det som de fleste andre her.

En liten tanke jeg bruker å (prøve) å ha i bakhodet, er jo at de fleste barn på denne alderen ikke helt har tidsbegrepet inne enda.
Så at aldri betyr for evig, vel, en evighet for dem kan jo være bare to minutter

Og det er heller ikke sikkert at de alltid vet fullt ut betydningen av disse sterke ordene de bruker.
Så noen ganger (dersom jeg ser det er rom for det) så bruker jeg samtidig som vi prater å forklare betydningen av det ordet som ble brukt.

De hører mange ting, ord og utsagn, og skal gjennom erfaring lære seg hvor det passer seg å bruke ditt og datt.

Utfordrende med disse dramatikerene... ja så absolutt
Svar med sitat
Gammel 25-02-2010, 11:01
Ruskesara sin avatar
Ruskesara Ruskesara er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 3,212
Ruskesara has a reputation beyond reputeRuskesara has a reputation beyond reputeRuskesara has a reputation beyond reputeRuskesara has a reputation beyond reputeRuskesara has a reputation beyond reputeRuskesara has a reputation beyond reputeRuskesara has a reputation beyond reputeRuskesara has a reputation beyond reputeRuskesara has a reputation beyond reputeRuskesara has a reputation beyond reputeRuskesara has a reputation beyond repute
Red face

Jeg ble syk i går og har ligget nå i over et døgn med rundt 39 i feber.

I morrest gikk det opp for gutterusket at jeg skulle være hjemme og han fikk akutt vondt i magen, så i kneet, så i albuen osv. "Jeg må nok være hjemme fra barnehagen" sa han, men jeg forklarte at jeg rett og slett ikke trodde at jeg kunne være i stand til å ha han hjemme i dag. Vi har ikke handlet på evigheter fordi vi snart skal flytte så vi har ikke brød, cornflakes osv.

Gutterusket hadde fremdeles svært vondt både her og der men vi stod på vårt og til slutt brast det ut av han: "Dere skjønner at jeg bare tuller og ikke er syk - vræææææææææææææl" og krampegråt... Enden på visa var at han fikk være hjemme, men da med formaning om at jeg ikke kommer til å varte han opp på noe vis. Det har fungert greit til nå, men han kommer nok til å kjede seg snart. Jeg er forresten nede i 38 og håper jeg skal bli kvitt hva enn det er som har bitt seg fast i meg.
Gammel 25-02-2010, 11:03
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Sørlandet
Meldinger: 10,877
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Ja, eldstemann hater utrolig mye også... mennesker, tvprogrammer, senga... you name it! Stygt å le, men det er så sterke ord for følelser som er borte i neste sekund.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nickless Vis post
Nselk, I'm so glad to know her! I am so meeting you some day!
She's great, a wonderful person, smart, insightful, warm, caring, funny, the best!
Sitat:
Opprinnelig postet av *LoveBugMama* Vis post
Nselk. Søteste jenta i verden. Snill, vimsete, gal og aldeles, aldeles til å spise opp. Beste lunsjkompisen en overarbeidet platesjappe-daglig leder noen gang kunne ønske seg.
Svar med sitat
Gammel 26-02-2010, 21:34
trinny sin avatar
trinny trinny er offline
Senior Member

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 2,970
trinny has a reputation beyond reputetrinny has a reputation beyond reputetrinny has a reputation beyond reputetrinny has a reputation beyond reputetrinny has a reputation beyond reputetrinny has a reputation beyond reputetrinny has a reputation beyond reputetrinny has a reputation beyond reputetrinny has a reputation beyond reputetrinny has a reputation beyond reputetrinny has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Krusedull Vis post
Jeg sier bare "neivel" eller "OK, det er ditt valg" og gjør ikke noe nummer ut av det. Jeg kan også slenge på et "jeg skjønner at du ikke hadde lyst til å slå av nå" e.l. om det passer. Vi har drama-dame her også nemlig, så jeg orker ikke bruke energi på det når det egentlig er "ingenting" og bare en talemåte hun bruker.

Hvis jeg skal begynne å "styre" eller ha en dypere samtale om hennes følelser hver gang det blir litt dramatisk hadde jeg blitt ko-ko. Jeg synes heller ikke hun trenger få masse ekstra oppmerksomhet i helt dagligdagse situasjoner bare fordi hun er litt mer dramatisk anlagt enn storesøstra. Jeg merker jo fort om hun trenger med enn et "neivel", og de gangene får hun vanligvis det.
Sånn ser jeg det og,er sikkert blitt litt blasert med åra
Her er er det 3 dramaprinsesser og 1 en dramaprins(og vi voksne er ikke mindre dramatiske)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:48.

HOVEDSIDER

Link åpner i eget vindu