Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om bæring > Bæring

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-02-2010, 21:10
Solveig sin avatar
Solveig Solveig er offline
Senior Member

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 6,031
Solveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Nickless Vis post
Yeah, there is that. They have several different ones, they could have one only wide. But, you know, doing that would be like admitting that they are wrong about the original one not being harmful. And that'd be bad publisity.
Nettopp, Nickless

http://www.solveig-spedbarn.com
Svar med sitat
Gammel 21-02-2010, 21:38
Mafalda sin avatar
Mafalda Mafalda er online nå
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 10,247
Mafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Krusedull Vis post
(og dere skulle bare visst hvor mange i som kommer inn i min bittelitte butikk og vil ha noe de kan bære framover i... fordi de tror de "må" ha det.)
Jeg hadde elsket noe å bære fremover i - rett og slett fordi lillesøster hater å bli båret vendt mot meg. Til det er hun alt for nysgjerrig. Dermed ender jeg opp med å bære henne i armene - fremovervendt. En BB hadde vært helt super om den ikke var skadelig for babyen.

Jeg må medgi at jeg ikke en gang syntes det var spesielt tungt å bære i BB heller (hadde til storesøster, men den ble ikke brukt mer enn et par ganger).

Uansett er det flott at verden går fremover. Håper det går an å finne opp noe som gjør at man kan bære barna fremovervendt uten at det er skadelig for dem.
Gammel 21-02-2010, 23:04
Krusedull sin avatar
Krusedull Krusedull er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 8,353
Krusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond repute
Standard

Mafalda - jeg vet at noen babyer virkelig ikke liker å bli båret mage mot mage altså - og opplever en sjelden gang at dette er et reelt problem slik som hos dere.

Allikevel har jeg også MANGE innom som tror de må bære framovervendt, for ellers blir det sikker veldig kjedelig for babyen... (de har gjerne kun sett BB, og synes det er merkelig når selene våre ser annerledes ut), men de fleste erfarer at det går helt fint å bære mage mot mage.

www.krusedull.net

What Nickless said
Svar med sitat
Gammel 21-02-2010, 23:13
Mafalda sin avatar
Senior Member

Mafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Krusedull Vis post
Mafalda - jeg vet at noen babyer virkelig ikke liker å bli båret mage mot mage altså - og opplever en sjelden gang at dette er et reelt problem slik som hos dere.

Allikevel har jeg også MANGE innom som tror de må bære framovervendt, for ellers blir det sikker veldig kjedelig for babyen... (de har gjerne kun sett BB, og synes det er merkelig når selene våre ser annerledes ut), men de fleste erfarer at det går helt fint å bære mage mot mage.
Ja, er det ikke merkelig? Her får jeg som ØNSKER å bære babyen min mage mot mage og virkelig kose kose kose meg med henne en baby som ikke vil bæres slik, mens andre babyer som trenger å være så nært inntil mamma for enhver pris må forhindres fra å få lov til det.
Gammel 21-02-2010, 23:23
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 5,020
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Kan du ikke bære henne forover i sjal e.l.?

A happy childhood lasts forever
Svar med sitat
Gammel 21-02-2010, 23:25
Mafalda sin avatar
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sally Vis post
Kan du ikke bære henne forover i sjal e.l.?
Det er også skadelig for hoftene. Jeg må seriøst lære meg ryggbæring, men enn så lenge er det armene som gjelder.
Gammel 22-02-2010, 13:19
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Sted: Gjøvik
Meldinger: 11,929
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Mafalda: Det finnes en sjalbæring som ungene sitter ergonomisk framover, men det blir ganske tungt for den som bærer, for tyngdepunktet kommer langt fram. Jeg tror jeg så en link på tettinntil for mange år siden, skal se om jeg klarer å finne den senere.

Ellers ville jeg ikke vært så veldig redd for å bære en såpass stor baby framovervendt hengende i sjal littegranne innimellom - hendene fri til å lage middag, og avlaste armene litt. Funker det med hoftebæring i slynge? For da får de også sett masse, det har vært det eneste mine har tolerert i "bærenekt-faser".

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og lille Ludvik i magen (termin 22/9-10)
Man kan aldri bli perfekt. Utfordringen er likevel å aldri slutte og prøve...
Svar med sitat
Gammel 22-02-2010, 18:00
Mafalda sin avatar
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av fjummsi Vis post
Mafalda: Det finnes en sjalbæring som ungene sitter ergonomisk framover, men det blir ganske tungt for den som bærer, for tyngdepunktet kommer langt fram. Jeg tror jeg så en link på tettinntil for mange år siden, skal se om jeg klarer å finne den senere.

Ellers ville jeg ikke vært så veldig redd for å bære en såpass stor baby framovervendt hengende i sjal littegranne innimellom - hendene fri til å lage middag, og avlaste armene litt. Funker det med hoftebæring i slynge? For da får de også sett masse, det har vært det eneste mine har tolerert i "bærenekt-faser".

Tusen takk!

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:45.

HOVEDSIDER

Link åpner i eget vindu