Vis ett enkelt innlegg
Gammel 14-10-2007, 15:41
Solveig sin avatar
Solveig Solveig er offline
Senior Member

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 6,234
Solveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mobymamma
Jepp!
Hjemme igjen, og fikk nå sett på svaret fra Barneombudet, og ikke minst på vedlegget fra helsesøstrene. Det er så flott positivt at karimor har gjort blest om saken. Sannsynlig er dette meget viktig i seg selv – sett på sikt. Ellers er jeg helt enig med Mobymamma. Jeg kan forstå eventuelle argumenter for, men liker ikke helt at brevet er unntatt offentligheten. Kanskje er saken ikke moden for offentligheten enda? Kanskje må vi samle inn flere instanser som uttaler seg?

Jeg har vært byråkrat i 24 år, og synes selv at jeg vet noe om språkbruk i slike anledninger. At Barneombudet stiller seg undrende til fremgangsmåten som blir presentert på DVD’en, er forholdsvis sterkt sagt. Jeg tolker det slik at DVD’en kan ha gjort inntrykk på seeren(e) der på kontoret.

Med helsesøstrenes uttalelse er vi ikke kommet ét eneste skritt lengre. Faktisk kan en slik uttalelse skade saken, fordi de ikke tar avstand fra en hver skrikekur. Tvert om, foreldrene må være utholdende. At de på slutten sier noe om perlekjeden, er i mine øyne et avledningsmanøver. Et typisk tegn på at de egentlig er enige med Wahlgren – ja, bortsett fra at ungen ligger på magen, hodet blir snudd vekk fra foreldrene og dunkingen. At barnet at ungene blir levert og etterlatt hos et fremmet menneske, gråter slik at det kaster opp men ikke skal tas opp, må i deres øyne da høre med til foreldrene utholdenhet?

Jeg fikk ikke helt med meg her hvordan Bjørn Grinde kom inn (bortsett fra at karimor i brevet blant andre viser til ham). Kan vi gå et steg videre med saken? Kan eventuelt andre uttale seg?? Kommer vi frem til nok en offentlig instans, og som har en annen innstilling, kunne helsesøstrenes vedlegg i så fall snus til noe godt. Med det mener jeg at det kan bli synlig hvilken anbefalinger de gir til foreldre, og som vi mener er skadelig for barnet og for forholdet barn-voksen. Jeg er med på nok en runde. Hva sier dere?

Sist endret av Solveig; 14-10-2007 kl 16:36
Svar med sitat