Tråd: Mobbing...
Vis ett enkelt innlegg
Gammel 16-12-2013, 11:47
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

Fine innspill her, takk! Skal skrive mye mer når jeg har tid, men først kan jeg jo svare på dette:

Sitat:
Opprinnelig postet av petunia Vis post
Jeg lurer på hvorfor du ikke synes det er en grei regel at man inviterer alle i klassen i en bursdag?
Rett og slett fordi her vi bor er det mange som bor ganske trangt (f eks i to-eller tre-roms leiligheter). Klassene kan være opp til 30 barn, dvs at hvis man skal invitere alle har man rett og slett ikke plass. Hvis man skal invitere alle jentene kan det fort være snakk om 20 (klassene er ikke jevnt kjønnsfordelte). Og for f eks min sønn ville det vært rart å invitere bare guttene, når han til daglig leker med fire av jentene og to av guttene i klassen sin...

I førsteklasse inviterte lillebror alle i klassen, til akebursdag utendørs. Det funka, og ble ikke alt for dyrt heller (utgiftene var først og fremst til pølser og marshmallows).

Storejenta hadde bursdager der alle jentene ble invitert de første årene. Nå har hun små bursdager som går ut på å invitere sine to nærmeste venninner på kino. Jeg mener det må være lov.

Ja, og så en ting til: jeg har selv opplevd å bli invitert i bursdagen til ei jente som ikke likte meg. Hun var i den kule gjengen, jeg var ikke det. Og det var helt OK for meg i hverdagen, jeg hadde ikke noe behov for å være sammen med de kuleste og tøffeste, selv om det selvfølgelig av og til var litt leit å ikke være spesielt populær. Uansett: det var på alle måter åpenbart at hun rett og slett hadde blitt tvunget av moren sin til å invitere alle. Jeg skjønte ikke vitsen, og selv om jeg hadde det hyggelig på selskapet så førte ikke det til at den jenta og jeg ble noe nærere hverandre etterpå...