Vis ett enkelt innlegg
Gammel 05-11-2013, 11:38
CarinaNV CarinaNV er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 5,369
CarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond repute
Standard

Det där låter väldigt bra tycker jag,
Jag kom fram till att det viktigaste för mig var att de blev vana vid att sova långa nätter (med ammepauser så klart) så de inte hade riktiga vakenperioder säg mellan 22 och 06. Med flera barn är det svårt annars att finna vilostunder på dag/eftermiddag och nätterna är då enda stunden för avkoppling för oss vuxna.

Du kan ju kanske prova att ha henne i vagn och rugga henne till sömns?Om hon tolererar det utan protester... Eller i en hengevugge med lodrät fjäder? Vår yngste sov gott om nätterna men sällan länge på dagen -han ammade var och varannan timme. Det viktigaste för mig var nätter då jag fick sova...

Om hon är vaken på eftermiddagen/tidig kväll är ju bara helt toppen, Då kan hon vara samman med familjen sin där de andra är hemma... Låter helt super spør du meg. Så kan ni vara aktiva den tiden även om mannen din tex jobbar...

PS Nu med tredje man (då jag vet att uavsett så sover de när de blir trötta och/eldre) så har jag vågat göra akkurat det som känns viktigast för oss här och nå. Pröv det du... Tror inte du ångrar deg, Huvudfokuset mitt har varit att det ska vara kos att gå och lägga sig och det går så det susar... Minste bara älskar att få gå samman in på sovrummet in på kvällen och kosa seg med mamma eller pappa mens han somnar... Och vi också...

Just det ja... Det innebär ju att vi haft leggerutiner (kvällstid) och det helt fra starten av faktiskt... Och de har varit präglade av kos och värme och otroligt poitiva för oss alla... Inimellan om mannen varit borta har vi till tider varit flera i sängen men hela tiden har leggingen varit präglat av värme, närhet och -som sagt- kos...

Sist endret av CarinaNV; 05-11-2013 kl 11:44
Svar med sitat
Følgende 2 medlemmer liker CarinaNV sin post:
Jordbær (05-11-2013), Nselk (05-11-2013)